Poslovni Softver

Odabir poslovnog softvera - cena kao glavni faktor odluke većine kupaca

Nabavka poslovnog softvera — Autor poslovnisoftver @ 00:36

Ideja mi je da polako obrađujem sve faktore koji opredeljuju korisnika da se odluči za određeni poslovni softver. Ovde ću se osvrnuti prvenstveno na cenu kao glavni faktor odluke pri nabavci softvera kod većine kupaca.

Pre nabavke softvera morate biti spremni da izdvojite vreme za implementaciju, da imate dobru organizaciju poslovanja i sposobne radnike. Tako možete da uštedite jako puno na implementaciji poslovnog softvera.

Morate biti dobro upoznati sa svim troškovima uvodjenja softvera:

SOFTVER

  • Cene softvera – Koja je cena za trajno korišćenje, a koja za iznajmljivanje. Da li se licenciranje vrši po broju istovremenih korisnika ili po broju računara na koji je softver instaliran;
  • Cena nadogranje novim verzijama usklađenim sa zakonskim propisima - ovaj trošak se obično odnosi samo na licence za trajno korišćenje jer je u licence koje se iznajmljuju već uračunat i ide sa njom;
  • Cene dodatno potrebne računarsko komunikacione opreme;

IMPLEMENTACIJA - potrebno je da tražite detaljnu ponudu za implementaciju koja će sadržati

  • Izradu projekta implementacije; 
  • Procenu potrebnog vremena i cene za podešavanje sistema za svaki poslovni proces koji odlučite da implementirate;
  • Procenu vremena i cene konsultanata na implementaciji potrebnog za obuku, testiranje;
  • Procenu potrebnog vremena vaših radnika na poslovima implementacije (unosa šifarnika, obuke, podešavanja i testiranja);
  • Usluge nakon početka rada - usluge održavanja u koje spada dodatna obuka novih radnika, ispravke grešaka korisnika, intervencije na programu, kreiranje izveštaji po zahtevu korisnika, izrada novih funkcionalnosti programa za potrebe korisnika ... Na koji način je regulisano održavanje, da li je cena održavanja definisana na nivou meseca uz neograničenu podršku ili je ograničena na određen broj sati? Da li se ti sati mogu prenositi u sledeći mesec? Ili se podrška zasniva na ceni po satu pa koliko se potroši sati.

Kao što sam napomenuo najveću uštedu, pored cenkanja za licence :-), možete ostvariti na implementaciji i to ukoliko odaberete dobar tim kako Vaš i tako i preduzeća koje će vam raditi implementaciju. Vaši ljudi će, ukoliko su bistri, sposobni i vredni, moći dosta stvari sami da urade i na taj način će pre preuzeti kontrolu nad softverom što će dovesti do manje grešaka i nižih troškova kako na samoj implementaciji tako i u kasnijem produktivnom radu.

 


Powered by blog.rs